אושרה הקמת הוועדות הקבועות; גפני נגד הצעת סמוטריץ'

איתי גדסי No Comments on אושרה הקמת הוועדות הקבועות; גפני נגד הצעת סמוטריץ'

הוועדה המסדרת אישרה את הקמתן של 12 הוועדות הקבועות של הכנסת. גפני הביע התנגדות להקמת ועדת רפורמות שביקש סמוטריץ'. הייעוץ המשפטי הצטרף לעמדתו של גפני

צילום: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המסדרת אישרה היום (רביעי) את הצעת יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ להרכב 12 ועדות הכנסת הקבועות ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות. ההצעה אושרה פה אחד בתמיכתם של 14 חברי כנסת

ראשי הוועדות, כפי שאושר בוועדה: יו"ר ועדת הכנסת: ח"כ אופיר כץ (ליכוד); יו"ר ועדת הכספים: ח"כ משה גפני (יהדות התורה); יו"ר ועדת חוקה: ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית); יו"ר ועדת הפנים: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה); יו"ר ועדת עבודה ורווחה: ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה); יו"ר ועדת החינוך: ח"כ יוסף טייב (ש"ס); יו"ר ועדת עליה וקליטה: עודד פורר (ישראל ביתנו); יו"ר ועדת ביקורת המדינה: ח"כ מיקי לוי (יש עתיד); יו"ר ועדת המדע: ח"כ איימן עודה (תע"ל חד"ש); יו"ר ועדת מעמד האישה: ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה ממלכתי); שמות יו"ר ועדות חוץ ובטחון והכלכלה לא הועלו לאישור הוועדה.

בראשות הוועדות לביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה, עליה וקליטה ומעמד האישה יעמדו חברי כנסת מסיעת האופוזיציה.

יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ פתח את הדיון בהצעת הקואליציה להרכב הוועדות הקבועות. עפ"י ההצעה, ועדות הכנסת ימנו 210 חברי ועדה. (כולל הוועדות החדשות שיפוצלו בהמשך מהוועדות הקבועות). בראשות שמונה ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו חברי כנסת מהקואליציה וארבעה מהאופוזיציה.

ע"פ הצעה המתוקנת, ועדות הכנסת ימנו כאמור 210 חברי ועדה, לעומת 208 בהצעה הקודמת, תוספת של מקום אחד הן לקואליציה והן לאופוזיציה. לוועדת הכספים יתווסף נציג אחד לכל צד, ובסה"כ תמנה הוועדה 18 חברים. כמו כן, מפלגות יש עתיד ורע"ם יילקחו בחשבון כיחידות נפרדות, לעומת ההצעה המקורית לחשב אותן לפי מפתח של יחידה אחת בחלוקת הוועדות, כשיש עתיד זכאית ל-42 חברי ועדות בסה״כ.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד): "החלוקה לא בהכרח הוגנת. אנחנו מבינים את הטענה של השר קיש שבעצם מחזירים לנו. אכן שיפרתם במעט את המצב הראשוני שהיה, אבל ברור שיש כאן העדפות אישיות ומפלגתיות שונות. אנחנו לא מרוצים מאופן החלוקה אך לא נמנע את הקמת הוועדות".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מחה על ההצעה להקים את וועדת התכנון הכלכלי: "יש ויכוחים בוועדת הכספים, ויכוחים שנהוגים בפרלמנט. מבנה הכנסת הוא כזה שיש ועדות שמפקחות על המשרדים השונים, זוהי תמונת המצב. אם מקימים ועדה בת 9 חברים, שתדון רק בנושאים שהממשלה רוצה, אני לא בעד", הדגיש.

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק הסכימה עם דברי ח"כ גפני והודיעה שהייעוץ המשפטי לכנסת תביע התנגדות להצעה.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה): "מסכימה עם דברייך (ח"כ גפני) לגבי ועדת הרפורמות, מצפה ממך שגם אתם תהיו אתנו במאבק נגד הסעיף הקואליציוני לפיו חבריי האופוזיציה לא יוכלו לעלות הצעות חוק עם עלות תקציבית של 50 מיליון שקלים ומעלה ללא רוב של 61 ח"כים".

כאמור, בסופו של הדיון, הוועדה אישרה את הרכב הוועדות ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות כהצעת יו"ר הוועדה.



0 תגובות